چگونه در ماه رمضان لاغر نشویم و وزن کم نکنیم؟

نوشته شده توسط admin 2018/06/03 0 نظرات کاربران

برای خیلی‌ها لاغر شدن و کاهش وزن در ماه رمضان طبیعی و غیرقابل اجتناب است. به خصوص اینکه وقتی روزه هستیم، تنها دو وعده غذا می‌خوریم. برای همین این سوال برایشان پیش می‌آید که چگونه در ماه رمضان لاغر نشویم یا وزن کم نکنیم؟ یا اصلا در ماه رمضان چگونه چاق شویم؟

احتمالا اگر این مطلب را می‌خوانید جز کسانی هستید که:

  • مشکل کاهش وزن دارید (به خصوص در ماه رمضان)
  • یا رژیم چاقی دارید و دنبال چاق شدن هستید
  • یا دوست دارید روزه بگیرید اما وزن کم نکنید

چگونه در یک هفته چاق شویم؟

چاق شدن دو دلیل می‌تواند داشته باشد. چاق شدن یا به دلیل افزایش عضله است یا به دلیل افزایش چربی. به طور کلی باید بدانید که برای افزایش وزن به اندازه یک پوند یا ۴۵۳ گرم باید ۳۵۰۰ کالری اضافه از مصرف روزانه به بدنمان وارد شود. پس برای افزودن حدودا نیم کیلو به وزنمان در یک هفته باید روزی ۵۰۰ کالری بیشتر از مقدار مورد نیازمان مصرف کنیم. این مقدار کالری می‌شود کمی بیش از ۳ لیوان شیر یا ۱۵ قاشق پلو.

این مقدمه برای این بود که با فرایند چاق شدن بیشتر آشنا شوید اما ممکن است بپرسید چه کنیم که در رمضان روزه بگیریم اما چاق نشویم. بهترین راه مطمئنا مشورت با یک متخصص تغذیه است. اما چه خوب است قبل از آن کمی بیشتر با روش‌های لاغر نشدن در ماه رمضان آشنا شویم.

نوشتن نظرات